Interdisciplinary:

challenge in the formation of the primary teacher in Cuba

Authors

  • Ana Margarita Díaz Solano Universidad de Granma. Manzanillo, Cuba
  • Noraida Fonseca Pita Universidad de Granma. Manzanillo, Cuba
  • Giselle Lucila Vázquez Gutiérrez Universidad de Granma. Manzanillo, Cuba

DOI:

https://doi.org/10.35305/prcs.v0i10.365

Keywords:

Interdisciplinary, Discipline, Primary teacher

Abstract

The term interdisciplinary is often used by different researchers, pedagogues and scientists. It is not taught or learned, it is hardly lived, it is exercised, and that is why it demands a new pedagogy, a new communication. The article suggests ways to strengthen interdisciplinary work from the Main Integrative Discipline with rest of the disciplines that intervene in the integral formation of the future primary teacher, who studies in the Bachelor of Education career. Education Specialty. Primary at the University of Granma, in Cuba. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Margarita Díaz Solano, Universidad de Granma. Manzanillo, Cuba

Docente investigadora. Licenciada en Educación Primaria. Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar del Departamento Educación Primaria. Universidad de Granma. (UDG). Manzanillo, Cuba.

Noraida Fonseca Pita, Universidad de Granma. Manzanillo, Cuba

Docente investigadora. Licenciada en Educación Primaria. Granma, Cuba. Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Auxiliar del Departamento Educación Primaria. Universidad de Granma. (UDG). Manzanillo, Cuba.

Giselle Lucila Vázquez Gutiérrez, Universidad de Granma. Manzanillo, Cuba

Docente investigadora. Doctora en Medicina. Especialista 2do grado Pediatría. Profesora Asistente. Metodóloga de la Dirección de Ciencia e Innovación Tecnológica. Universidad de Ciencias Médicas de Granma. Manzanillo, Cuba.

Published

2020-12-30

How to Cite

Díaz Solano, A. M., Fonseca Pita, N., & Vázquez Gutiérrez, G. L. (2020). Interdisciplinary:: challenge in the formation of the primary teacher in Cuba. Perspectivas Revista De Ciencias Sociales, 5(10), 348–359. https://doi.org/10.35305/prcs.v0i10.365